wtorek, 26 czerwca 2012

26.06.2012 Wycieczka edukacyjna - Stawy Zatorskie


Na stawach Zatorskich
Tego dnia miałem niewątpliwą przyjemność prowadzić wycieczkę edukacyjną dla grupy gimnazjalistów z Krakowa, którzy wbrew ogólnej opinii zaskoczyli mnie pozytywnie swoją kulturą, zaangażowaniem i zainteresowaniem przyrodą rejonu Zatora. Była to grupa, z którą w mojej dotychczasowej karierze pracowało mi się chyba najlepiej. Młodzież samodzielnie domagała się większej ilości informacji, podejmowała wyzwania związane z osobistym oznaczaniem gatunków ptaków przy wykorzystaniu książek, oraz deklarowała chęć pomocy w noszeniu i ustawianiu sprzętu.

Stawy Zatorskie
Co do przyrody: w Podolszu przywitał nas bocian na gnieździe wraz z wróblami, a potem było tylko ciekawiej. Niestety pogoda nie była wymarzona na ptaki – dość silny wiatr utrudniał nasłuch, a ptaki też były trochę pochowane, ale i tak udało sie usłyszeć trzciniaka, remiza, wypatrzeć łyski i zauszniki z młodymi, dostrzec różnice między mewami i rybitwami. Dodatkowe obserwacje ptaków siewkowatych, łabędzi z młodymi czy gęgaw sprawiły że wyjazd ten można uznać za jeden z bardziej udanych ostatnimi czasy.
Całą wycieczkę zakończyło ognisko z pieczeniem kiełbasek.
Po sposobie w jaki młodzież przeżyła tą wycieczkę, mam nadzieję że ktoś wróci na te stawy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz