czwartek, 13 grudnia 2012

13.12.2012 Warsztaty edukacyjne + Zbiornik Dobczycki

Jeszcze jeden i jeszcze raz, chciałoby się zaśpiewać biorąc pod uwagę kolejne realizowane warsztaty w gimnazjum w Myślenicach. Spotkanie z klasą trzecią. To co mnie zasmuciło, to fakt, że młodzież nie ma pomysłu na to kim chciałaby być w przyszłości. Czasem pojawiają się osoby mające wizję, ale w większości – tej wizji brak. Dziś podjąłem próby przekonywania że nauka na temat ptaków, zdobywanie umiejętności ich rozpoznawania, a także wiedza odnośnie drzew, krzewów lasów może być przydatna w dorosłym życiu. Starałem się pokazać, że przyrodnik to pasja, ale również sposób na ciekawe życie. Kto wie, może po dzisiejszym spotkaniu poświęconemu przede wszystkim ptakom, ktoś stwierdzi że chce być przyrodnikiem? Przewodnikiem? Leśnikiem? Myślenice przecież stwarzają ogromne możliwości jeśli chodzi o poznawanie przyrody... Coś zasiano, a czy trafiło na podatny grunt? Może w przyszłości się przekonam :)


Po warsztatach udałem się nad zbiornik Dobczycki by sprawdzić czy nie ma tam przez przypadek jakichś ciekawych ptaków – szaleństwa nie było. Stado kaczek, do tego kilka uhli, które oko ucieszyły, przelatujący bielik, grubodzioby, czy łabędzie nieme. Liczyłem co prawda na spotkanie z bielaczkiem czy nurami, ale tym razem szczęście nie dopisało. Czasem nawet krótkie obserwacje mogą przynieść coś ciekawego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz